Etiketter

Aftonbladet (1) Alecta (1) alliansen (1) Allra (1) Anders Wallner (1) arbetskraftsinvandrare (1) arbetskraftsinvandring (1) Bandhagen (2) barn (1) Barnuppfostran (1) beskära (2) bil (6) bilist (2) borgarna (1) bosättning (1) brott (1) brottsförebyggande rådet (1) buskar (1) buss (3) båttuta (1) böcker (1) börjar blogga (1) Chile (1) Christina Ottosson (1) cirkulärmigration (1) Conny Wahlström (1) cykel (9) cykelbana (5) cykla (15) Cykla; bil; pendel; buss; kollektivtrafik; skola; skolskjuts; föräldrar; Huddinge; Stuvsta; (1) Cykla; cykel; Stockholm; P4; hinder; fordon; beskära; underhåll (1) cykla; ploga; Stockholm; Huddinge; felanmälan (1) Cykla; Stockholm; ploga (1) Cyklopen (1) Dagens Nyheter (1) Daniel Helldén (1) dator (1) debatt (1) debattartikel (1) diagnos (1) diskriminering (1) Disneyland (1) DN (1) Dreamfilm (1) ekonomi (1) Ekot (1) eurorail (1) felanmäla (2) felanmälan (1) film (1) fjäll (1) flyktingmottaning (1) fordon (1) framkomlighet (1) fusk (1) fänkål (1) förebyggande (1) förvaltningstjänst (1) Graneryd (1) Göran Persson (1) götgatan (1) götgötsbacken (1) Hamburg (1) handbok (1) HBO (1) Huddinge (9) hund (4) hushållsnära tjänster (1) Högdalen (2) integration (1) integritet (1) interrail (1) invandrare (2) journalistik (1) kameraövervakning (1) klimat (1) knäckebröd (1) kolhydrat (1) kolhydratfattig (1) kollektivhus (1) kollektivtrafik (4) kommunfullmäktige (1) Kristoffer Talltorp (1) Kärrtorp (1) Laröd (1) lastbil (2) LCHF (1) LCHQ (1) Lund (1) lägenhet (1) Magine (1) Maria Wetterstrand (1) mat (1) media (1) miljöpartiet (2) minpension (1) MUF (1) nazister (1) Netflix (1) orange (1) Paris (1) pendla (2) pendlare (2) pendling (1) pension (3) Pensionsmyndigheten (5) Peter Eriksson (1) ploga (2) policy (2) polis (2) politik (1) PR (1) premiepension (1) press (2) pressarbete (1) pressekreterare (2) pressekreterare presschef (1) presstjänst (2) pump (1) pågatåg (1) recept (1) resande (1) resandefolk (1) riksdagen (1) romer (3) RUT (1) Rågsved (3) rödgröna (1) Samtrans (2) sanda (1) SD (2) segregation (1) seniorlån (1) signalhorn (1) skateboard (1) skolskjuts (2) skylt (1) skåpbil (2) SL (2) släktforskning (1) snö (1) Snösätragränd (1) sommarpratare (1) sopa (1) spårvagn (1) SR (1) stadsdelsförvaltning (1) Staffan Ström (1) Stockholm (12) Stockholm Direkt (1) Stockholms stad (1) Stureby (1) stöd (1) svennebanan (1) Svensk Fondservice (1) svenskar (1) Sverigedemokraterna (3) SVT (1) Swefilmer (1) säsong (1) Tantolunden (1) taxi (5) Taxikurir (1) tonåring (1) trafik (3) trafikbrott (1) Trafikkontoret (1) Trafikverket (1) transport (1) tunnelbana (1) tv (1) tåg (1) tågluff (1) undantagskontrakt (1) underhåll (1) undersökande (1) valrörelse (1) Viaplay (1) Voddler (1) vägbom (1) World of warcraft (1) Yvonne Ruwaida (1) Årstabron (1) Årstafältet (1) Älvsjö (1)

tisdag 13 januari 2015

Ett brev till partierna och tjänstemän i Stockholms stad

Hej folkvalda och tjänstemän och hoppas ni ni har en finfin kväll eller finfin morgon när läser detta!

Jag har en liten stilla undran kring varför det dröjer så många dagar från felanmälan tills att exempelvis plogning utförs?

Jag vet att ni så klart inte kan uttala er om enskilda anmälningar men exempelvis i fredags morse så cyklade jag för en gångs skull inte utan åkte kollektivt och gjorde då flera felanmälningar. I måndags blev det heller inte cykling men i dag var två av tre felanmälningar fortfarande inte åtgärdade.

Det känns ju jättekonstigt. Plogbilarna måste ju jobba jämt, jag ser dem på gatorna så jag önskar svar på hur det kan bli så tokigt att det blir sådana här fel.

Kollas inte appens felanmälningar av tjänstemän eller entreprenörer? Är det ingen ansvarig som åker ut och kollar eller slår en signal?

Mitt ena exempel nu är sedan i somras öppnade cykelbanan genom Högdalens skejtpark. Den har inte plogats en (1) enda gång denna säsong. Jättekonstigt. Går ni inte igenom nya vägar med entreprenörerna?

Den andra gäller cykelbanan på Stockholmssidan från Huddinge kommun. Fram till gränsen plogar Huddinge, men sedan tar ni i Stockholm inte vid. Jättekonstigt igen. Det här har jag felanmält per telefon, mejl o i appen flera gånger varje säsong sedan jag flyttade från Älvsjö till Huddinge för sex år sedan.

Jag klistrar in anmälan nederst, så ni ser att den kom in i fredags morse. Fem arbetsdagar har ni alltså haft, utan att ploga.

Det känns ju jättejättekonstigt att felanmäla när det inte åtgärdas. Som att ingen kollar mejlen, eller?

Jag klistrar in en bild från sent i eftermiddag när jag var på väg hem, bråttom till fritids som vanligt efter en stressig dag på jobbet.

Skylten som visar cykelbanan är fin, ljuset från gatlyktorna är fint men det är till och med en snövall jag måste passera innan jag kan börja studsa fram i frusna snöiga spår innan jag kommer över till Huddinge där allt åter är plogat.

Hoppas som sagt allt är fint och att ni trots mycket arbete har möjlighet att under onsdagen reda ut för mig styrning och rutiner kring felanmälan och kontroll av entreprenörers plogning.

PS. Skylten 200 meter in är fortfarande felvänd sedan den sattes upp i maj 2013, Stockholm pekar österut och Farsta norrut. Ser konstigt ut. Självklart har jag felanmält. Samt fnissat åt att den också ligger på Youtube: http://miljobilisten.blogspot.se/2014/06/pr-skylt-till-daligt-underhallen.html?m=1 

Inicio del mensaje reenviado:
De: <noreply@synpunktsportalen.stockholm.se>
Fecha: 9 de enero de 2015, 7:09:06 CET
Para: <matte.bson@gmail.com>
Asunto: Bekräftelse på din felanmälan

Tack för din felanmälan! Din felanmälan har fått ärendenummer SYsmd_20150109_0709_12155.

Beskrivning: Masselkärrsvägen från Snösätravägen. OBS Stockholms stad, fram till kommungränsen Huddinge och Myrängen: Ingen plogning, sopning eller grusning hittills i år. Fruktansvärt farligt när det smälter eller regnar och den tillplattade snön blir till isgata. Flera andra cykelbanor i området är lämnade åt sitt öde denna vintersäsong. Går inte Stockholms stad igenom med upphandlade entreprenörer och sedan kontrollerar vad som utförs eller inte - för våra skattepengar?

Din felanmälan har registrerats i vårt verksamhetssystem och kommer att vidarebefordras till ansvarig entreprenör för åtgärd. Fel som utgör fara eller risk för olycksfall åtgärdas så snart som möjligt och resten sker i prioriteringsordning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge ytterligare återkoppling vid felanmälningar.

Med vänliga hälsningar, Stockholms stad

www.stockholm.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

/MBB